Son yılların en çok konuşulan
INFLUENCER MARKETING


Influencer Marketing’i Nasıl Tanımlıyoruz?
Influencer Marketing, son yıllarda en çok tercih edilen pazarlama metodlarından biri. Influencer Marketing’in temelinde, insanlara bir ürünü ya da bir hizmeti marka olarak doğrudan anlatmak yerine, düşüncelerini ve kararlarını etkileyebileceği bir kitleye sahip olan bir Influencer aracılığıyla anlatmak yatıyor. Çok uzun yıllardır kullanılan Celebrity Endorsement taktiğinin bir alt kırılımı olarak da nitelendirebileceğimiz Influencer Marketing metodu, markaların yüksek bütçeli Celebrity Endorsement taktiği yerine daha makul bütçeler ile ürün ve servislerini, üstelik yine düşüncesine önem verilen bir internet ünlüsü aracılığıyla anlatmasını sağlıyor.

Influencer Kimdir?
Influencer, en önce bir insandır. Bu belki de yapılabilecek en basit tanım olmasına rağmen, genel olarak markaların gözden kaçırdığı önemli bir nokta. Çünkü Influencer projeleri, B2B projeler değildir, B2H (Business to Human) projelerdir. Influencer, bulunduğu mecrada ürettiği içerikler ile takipçi kitlesini yönlendirme ve etkileme gücüne sahip kişidir. Halihazırda anaakım medyada tanınan bir ünlü olabileceği gibi, hiç kimse tarafından tanınmayan fakat sosyal medya sayesinde kendine kayda değer kitleler yaratan birisi de olabilir.

Influencer Marketing Neden Önemli?
Influencer Marketing’in önemini birkaç ana maddede özetleyebiliriz:
