Medyanın tüketiciyle gerçek teması, dijitalle başladı. Tüketiciye ulaşmak ve ondan beslenmek için medyanın dijitalleşmesi gerekiyor.

MEDYA LAB

Medya ve Dijitalin İşbirliği

Dijital Dönüşümün en çok etkilediği ve dönüştürdüğü sektörlerin başında medya geliyor. Zaman ve mekan bağımsız zengin içerik tüketimi, içerik tüketiminin akıl almaz hızlara ve hacimlere ulaşması, erişilebilirliğin her yıl daha da arttığı bir dönüşüm ortamında medya sektörü de kendisini buna adapte etmeye çalışıyor. Adapte edebiliyor mu? Dünyanın en büyük medya kuruluşları dijital dönüşümden faydalanmak için müthiş bir efor sarf ediyorlar. Bu müthiş dönüşüm, konvansiyonel TV medyası ile dijitalin iç içe girmesini sağladı. Artık TV yok, artık video var. AFI olarak Medya sektörü ile Dijital Dönüşümün tam olarak ortasında yer alıyoruz. Türkiye’deki öncü medya kuruluşlarıyla yaptığımız çalışmalarda, “Bir medya şirketinde dijital iletişim nasıl yapılmalı?” Sorusuna cevap verdik. Ve devam ediyoruz. Bir medya ürününün, bu dönüşümden maksimum faydayı alması için çalışıyoruz.

Dijital, Medyayı Nasıl Dönüştürüyor?

Çok hızlı ve çok güçlü. Medya sektörünün eski ağır topları belki biraz üzgünler. Ama yapacak bir şey yok, medyanın dijital dönüşümü bir zorunluluk. Mesela Twitter; çocukların zaman geçirdiği bir yer değil, dizilerin reytinglerini ölçtüğü bir veri denizi, senaristleri sahnelerini yeniden yazmaya iten bir geribildirim dünyası. Tüm dünyada medya sektörünün ürettiği içerikleri zaman ve mekan bağımsız tüketicilere ulaştırabiliyor olması, bu sektörü etkileyen en önemli değişim. Video on Demand: Bir devrim! Üstelik neredeyse sınırsız içerik seçenekleriyle. Canlı yayınlar ile herkesin evi artık bir TV stüdyosu. Türkiye’de ana akım medyadaki ana haber bültenlerinin %30’u Whatsapp İhbar Hatları ile şekilleniyor. Daha bitmedi: Bu dönüşüm henüz sonlanmadı, daha yeni başlıyor.

AFI ve Medya

AFI olarak Türkiye’deki yerel ve global medya kuruluşlarıyla yaptığımız çalışmalar, bu alanda özelleşmemizi ve çok farklı deneyimler edinmemizi sağladı. AFI ekibi sırasıyla; Doğuş Yayın Grubu’nun 1 yıl boyunca tüm TV, Radyo kanalları ve basılı yayınlarının dijital dinleme, takip ve analiz çalışmasını; TRTWorld.com ilk açıldığı günden bu yana global sosyal medya hesap yönetimi çalışmasını; Filinta Mustafa, İsimsizler, Zeyrek ile Çeyrek, Aslan Biraderler, Son Çıkış dizilerinin tüm dijital iletişim ve sosyal medya çalışmalarını, TRT Müzik kanalının sosyal medya yönetimini, Digiturk’e (beIN Media Group) bağlı, beIN Sports, beIN Gurme kanallarının sosyal medya yönetimini ve Digiturk kurumsal sosyal medya yönetim çalışmalarını gerçekleştirdi / gerçekleştiriyor. Her yeni medya deneyimimizde, öğrendiklerimizin üzerine koyup, bu alandaki global trendleri takip edip, katma değerimizi artırmaya çalışıyoruz. Bunun yanında, medya sektörüyle çalışmak ajansımıza akşam saatlerinde veya hafta sonları da iş başında olma esnekliği kattı. Ekibimizi çalıştığımız medya markalarının ihtiyaçlarına göre (gerektiği durumlarda stüdyoda çalışmak gibi) şekillendirip zaman planlarımızı da buna göre ayarlıyoruz.

Medya Sektörüne Sunduğumuz Hizmetler

İzleyici etkiletişimlerini artırma
Gerçek zamanlı sosyal medya iletişim yönetimi
Senaryo İlgi Raporlaması
Kriz Yönetimi
Dijital İletişim Performans Raporlaması
Topluluk Oluşturma ve Yönetme