Son yılların en çok konuşulan dijital pazarlama trendi; Influencer Marketing.
Peki hakkında ne biliyoruz?

INFLUENCER MARKETING

Influencer Marketing’i Nasıl Tanımlıyoruz?

Influencer Marketing, son yıllarda en çok tercih edilen pazarlama metodlarından biri. Influencer Marketing’in temelinde, insanlara bir ürünü ya da bir hizmeti marka olarak doğrudan anlatmak yerine, düşüncelerini ve kararlarını etkileyebileceği bir kitleye sahip olan bir Influencer aracılığıyla anlatmak yatıyor. Çok uzun yıllardır kullanılan Celebrity Endorsement taktiğinin bir alt kırılımı olarak da nitelendirebileceğimiz Influencer Marketing metodu, markaların yüksek bütçeli Celebrity Endorsement taktiği yerine daha makul bütçeler ile ürün ve servislerini, üstelik yine düşüncesine önem verilen bir internet ünlüsü aracılığıyla anlatmasını sağlıyor.

Influencer Kimdir?

Influencer, en önce bir insandır. Bu belki de yapılabilecek en basit tanım olmasına rağmen, genel olarak markaların gözden kaçırdığı önemli bir nokta. Çünkü Influencer projeleri, B2B projeler değildir, B2H (Business to Human) projelerdir. Influencer, bulunduğu mecrada ürettiği içerikler ile takipçi kitlesini yönlendirme ve etkileme gücüne sahip kişidir. Halihazırda anaakım medyada tanınan bir ünlü olabileceği gibi, hiçkimse tarafından tanınmayan fakat sosyal medya sayesinde kendine kayda değer kitleler yaratan birisi de olabilir.

ekinberil
Ekin Beril
INSTAGRAM — YOUTUBE
leesamantha
Lee Samantha
INSTAGRAM
İdil Tatari
İdil Yazar
INSTAGRAMYOUTUBE —

Influencer Marketing’in Neden Önemli?

Influencer Marketing’in önemini birkaç ana maddede özetleyebiliriz:

Influencer Marketing Doğaldır

Ürün veya hizmeti, bir cast karakteri ya da oyuncu olduğumuz biri yerine, bizden biri olan normal bir insan anlatır. Bu yüzden daha doğaldır. Bir reklam ürünü ya da servisi odağına alırken, doğru bir Influencer Marketing projesinde Influencer daha çok deneyimi ve hikayeyi odağına alır. Bu da ürünün ya da servisin tüketici nezdinde daha pozitif algılanmasını sağlar.

Influencer Marketing Ölçülebilirdir

Influencer Marketing, rakamsal açıdan ölçülebilirdir. Bu sayede fiyat performans analizi çok daha kolay yapılır.

Influencer Marketing Verimlidir

Influencer Marketing, pazarlama hedefine hizmet ederken tüketiciler üzerinde daha derinsel etkiler bırakır. Özellikle maliyet avantajı yaratması, domino etkisi ve kalıcılığı ile daha verimli sonuçlar üretir.

Influencer Marketing Sürdürülebilirdir

Yaptığımız işlerde en önemli iddiamız hızımız. Verimli çalışıp eforumuzu doğru noktalara kanalize ettiğimizde, acil kodlu işler bizim için rutinin bir parçası oluyor.